Naast het deel co-teaching willen we de onderwijspraktijk van teamteaching op een gelijkaardige manier onderzoeken. Was er de koppeling met executieve functies bij het traject co-teaching, dan willen we bij het traject rond teamteaching nog een stapje verder gaan, richting meer zelfregulerend leren. Concreet willen we zicht krijgen op wat onze leerkrachten als team nodig hebben om bij de leerlingen een grotere zelfregulatie te ontwikkelen. We willen samen onderzoeken hoe we als team voor een stimulerende leeromgeving kunnen zorgen en welk onderwijsconcept, welke systemen en instrumenten we kunnen gebruiken om ons doel te bereiken en te monitoren.
In addition to the co-teaching part, we want to explore the educational practice of team-teaching in a similar way. Whereas co-teaching was linked to executive functions, we want to take the team-teaching part a step further, towards more self-regulated learning. Specifically, we want to gain insight into what our teachers need as a team in order to develop greater self-regulation in their pupils. We want to examine together how we as a team can create a stimulating learning environment and which educational concept, systems and instruments we can use to achieve and monitor our goal.
Co-Teaching en Team-Teaching als hefboom voor een hoger leerrendement bij leerlingen is een onderzoeksproject van het onderzoekscentrum Research Centre for Learning in Diversity.
Delphine Sasanguie
IVG-Scholengroep
Lies Lockefeer, Charlotte Malengier, Britt Zaman, Nathalie Schepens, Sofie Bruneel
01/09/2024 - 06/06/2025
Overheden
Provincies
GO! Middenschool Athenea Dendermonde
IVG-Scholengroep