HOGENT en Erasmushogeschool Brussel slaan de handen in elkaar om de impact van studeren met dyslexie aan de hogeschool in kaart te brengen. Beide hogescholen zullen studenten vragen naar hun ondersteuningsnoden hoe ze geholpen kunnen worden om hun slaagkansen te vergroten.
HOGENT en Erasmushogeschool Brussel slaan de handen in elkaar om de impact van studeren met dyslexie aan de hogeschool in kaart te brengen. Via een Alliantiefondsproject willen beide hogescholen hun oor te luisteren leggen bij studenten en zo te weten komen welke ondersteuningsnoden zij hebben en hoe we hen kunnen helpen om hun slaagkansen te vergroten.
In het academiejaar 2021-2022 werden studenten met dyslexie bevraagd. 246 antwoorden waren het bewijs dat het thema leeft en dat studenten willen meedenken aan een aangepast ondersteuningsbeleid.
Tijdens het academiejaar 2022-2023 willen we workshops ontwikkelen die beter afgestemd zijn op hun noden en zullen we eveneens starten met ontmoetingsavonden voor studenten met leerstoornissen. Op zo’n avond kunnen studenten elkaar ontmoeten op een ongedwongen manier en ervaringen delen over hoe zij omgaan met dyslexie.
Studeren met dyslexie: ondersteuningsbehoeften van studenten is een onderzoeksproject van het onderzoekscentrum Research Centre for Learning in Diversity.
26/09/2022 - 24/09/2023
Alliantiefonds, HOGENT PWO-middelen en SB+
Erasmushogeschool Brussel