Foto Home

Impactmarketing.

I

Impactmarketing.

Marketing & measuring the mindshift

Hoe kunnen organisaties die een duurzame gedragsverandering nastreven hun impact vergroten door de juiste gedragsveranderings- en marketingtechnieken te gebruiken? En hoe kunnen ze meten dat de beoogde gedragsverandering het resultaat is van hun werk?
Dit onderzoek wil praktische, eenvoudige tools aanreiken aan impactgedreven ondernemers om de juiste marketingstrategieën toe te passen en zo hun positieve impact te vergroten. Dankzij die tools kunnen zij de juiste doelgroepen op de juiste manier bereiken zodat die hun gedrag duurzaam veranderen. Tevens zullen er meer inzichten voorhanden zijn voor deze ondernemers om de impact van hun eigen marketinginterventies in kaart te hebben.


Marketing & measuring the mindshift

How can organisations pursuing sustainable behaviour change increase their impact by using the right behaviour change and marketing techniques? And how can they measure that the intended behavioural change is the result of their work?
This research aims to provide practical, simple tools for impact-driven entrepreneurs to apply the right marketing strategies to increase their positive impact. These tools will enable them to reach the right target groups in the right way so that they change their behaviour sustainably. Also, more insights will be available for these entrepreneurs to map the impact of their own marketing interventions.

Impactmarketing is een onderzoeksproject van het onderzoekscentrum Research Centre for Sustainable Organizations.

Projectcoördinator HOGENT

Katrien Meert

Onderzoekers

Nena Baeyens, Evelynn Devos

Looptijd

01/10/2021 - 22/09/2024

Financier

PWO-middelen