ReToRe foto website

ReToRe.

R

ReToRe.

Remember to Remember

Dit onderzoeksproject (2022-2025) focuste op de training van prospectief geheugen bij 11-15-jarigen met leerstoornissen en/of ASS. Metacognitieve vaardigheden, prospectief geheugen en executieve functies zijn belangrijke vaardigheden die vaak moeilijk zijn voor kinderen met leerstoornissen en/of ASS. In dit project werd een Toolkit getest om die vaardigheden te trainen bij 11-15 jarigen van die doelgroep. De toolkit werd getest door leerondersteuners en de ervaringen besproken. Het resultaat van dit onderzoek is een hoofdstuk uit een boek. Deze ‘monograph' bevat wetenschappelijke inzichten over metacognitieve vaardigheden (en de rol van prospectief geheugen daarin) gekoppeld aan de ervaringen van de diverse partners in dit Erasmus+project.

Meer info

Remember to Remember

The main aim of the project was to develop a tool for Prospective Memory and Metacognitive Training, especially for the group of children with learning disabilities and/or Autism Spectrum Disorder (ASD). This tool was used by children and trained special educators and school counselors. This project aimed to expand the possibilities of school interventions in cognitive training specifically adapted for children with ASD and/or learning disabilities. Project activities included monitoring and intervention, preventive and early intervention approaches for educationally challenged pupils, promotion of more targeted approaches for education participants and promotion of mental health in education. At the school level, this project supported a holistic approach to learning and collaboration between all actors within schools and other external stakeholders. Finally, at the strategic level, it focused on improving collaboration and functional networks between families with children with learning difficulties, teachers, school counsellors and experts in inclusive education.

More info

ReToRe logo website

ReToRe is een onderzoeksproject van het onderzoekscentrum Research Centre for Learning in Diversity.

Projectcoördinator HOGENT

Delphine Sasanguie

Projectcoördinator

Technical University of Ostrava

Onderzoekers

Griet De Nys

Looptijd

01/01/2022 - 31/12/2024

Financier

Erasmus+

Programma financier

Erasmus+

Partners

Haskoli Islands Akademia Techniczno

Technical University of Ostrava

Uniwersytet Bielsko-Bialski