TaTL foto website

TaTL.

T

TaTL.

Typisch en atypisch leren

In dit Associatieonderzoeksplatform worden resultaten van onderzoeken rond leerstoornissen uitgewisseld. Centraal staat het Opportunity Propensity-Model (OP-model). Dit bundelt predictoren van typisch en atypisch leren. Dit model stelt dat leren afhangt van kansen (opportunities) en van propensity-factoren.


Typical and atypical learning

In this Association Research Platform, results of studies on learning disabilities are exchanged, centred on the Opportunity Propensity Model (OP model). This brings together predictors of typical and atypical learning. This model states that learning depends on opportunities and propensity factors.

TaTL is een onderzoeksproject van het onderzoekscentrum Research Centre for Learning in Diversity.

Projectcoördinator HOGENT

Delphine Sasanguie

Projectcoördinator

UGent, Vakgroep Experimenteel-Klinische en Gezondheidspsychologie

Copromotor

Sabine Vandevelde, Eddy Hoste, Sandrine De Coster

Looptijd

03/07/2014 - 01/03/2027

Financier

Associaties

Partners

UGent, Vakgroep Experimenteel-Klinische en Gezondheidspsychologie