Foto ReToRe: Remember to Remember

Remember to Remember.

R

Remember to Remember.

ReToRe: Remember to Remember

Dit onderzoeksproject focust op de training van prospectief geheugen bij 11-15-jarigen met leerstoornissen en/of ASS.

Metacognitieve vaardigheden (planning, controle, zelfreflectie) zijn belangrijke vaardigheden, die vaak moeilijk zijn voor kinderen met leerstoornissen en/of ASS. In dit project zal een Toolkit ontwikkeld worden om die vaardigheden te trainen bij 11-15 jarigen van die doelgroep. Die toolkit zal uitgetest worden en geëvalueerd en bijgestuurd worden. Daarnaast zal de output ook een ‘monograph’ zijn in de vorm van een boek die de wetenschappelijke inzichten over metacognitieve vaardigheden (en de rol van prospectief geheugen daarin) bundelt en koppelt aan de praktijk.


The main objective of the project is to develop a tool for Prospective memory and Metacognitive training, particularly for the group of children with learning disabilities and/or Autism Spectrum Disorder (ASD). This tool can be used by children and their families and trained special pedagogs and school counsellors.

This project aims to extend the possibilities of school interventions in cognitive training, specifically adapted for children with ASD and/or learning disabilities. The project activities include monitoring and intervention, preventive and early intervention approaches for educational learners with difficulties, promotion of more targeted approaches to education participants, and promotion of mental health among education. At the school level, this project supports a holistic approach to learning and collaboration between all actors within the schools, as well as with families and other external stakeholders. Finally, at the strategic level, it focuses on improving cooperation and functional networking among families with children with learning disabilities, teachers, school counsellors and experts in the field of inclusive education.

Remember To Remember is een onderzoeksproject van het onderzoekscentrum Research Centre for Learning in Diversity.

Projectcoördinator

Delphine Sasanguie

Projectcoördinator (extern)

Tereza Benesova, Vysoka Skola Bankska – Technicka Univerzita Ostrava, Czech Republic

Projectmedewerkers

Griet De Nys

Looptijd

01/01/2022 - 31/12/2024

Financier

EU

Programma financier

Erasmus+ KA220 - Cooperation partnerships in school education

Externe organisaties

Haskoli Islands, Iceland
Akademia Techniczno-Humanistyczna W Bielsku-Bialej, Poland
VYSOKÁ ŠKOLA BÁŇSKÁ – TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA